Funcționari publici din administrația publică locală, implicați în identificare de fonduri și elaborarea proiectelor participă la cursul de dezvoltare profesională „Elaborarea și managementul proiectelor”, organizat de Institutul de Administrație Publică în perioada 26 - 29 noiembrie, curent. Instruirea vine drept răspuns la necesitatea de soluționare a problemelor comunitare.
Cursul are drept scop trasat sporirea competenţelor necesare pentru a planifica şi gestiona eficient proiectele, prin facilitarea schimbului de cunoştinţe şi practici în domeniul elaborării şi implementării proiectelor la nivel local, precum şi prin formarea unei atitudini constructive faţă de procesul de elaborare a acestora.
Echipa de formatori practicieni parcurg, într-o manieră participativă, subiectele ce vizează accesarea fondurilor naționale și internaționale, componentele unui proiect și etapele ciclului de viață al acestuia.
Participanții, în mod practic au posibilitatea să dezvolte o fișă de proiect, inclusiv - identificarea și analiza problemei, stabilirea grupurilor-țintă și obiectivelor proiectului, elaborarea cadrului logic al proiectului, bugetul și planificarea activităților.
Prin realizarea activităților în echipe bine pregătite, autoritățile locale pot concepe și implementa proiecte, care să răspundă nevoilor comunităților, contribuind astfel la dezvoltarea locală durabilă și sustenabilă.